27 Şubat 2012 Pazartesi

Instagram Fenomeni

Instagram Fenomeni : Geçtiğimiz yıl flickr'da en çok yükleme(upload) iphone ve nikon d90 dijital kameralardan oldu yılın sonunda iphone birinci sıraya yerleşmişti bile, bu yıl yine birinci sırada açık ara henüz uygulamanın kullanılması 1 yıl bile olmadan instagram 150 milyon yükleme ile zirvede. instagram bizi taşınabilir kameranın kodak tarafından icat edildiği 100 sene öncesine götürüyor ve hatta farklı filtreleri ile; tilt-shift lens, pin-hole, lomography, polaroid gibi instagram kullanıcılarının pek çoğunun fotoğrafçılıkta gerçek anlamını ve uygulamalarını bile bilmedikleri bir bir dünya sunuyor, fotoğrafın özgürleştiğini söylemek mümkün mü ? Evet bence mümkün. Öte yandan fotoğrafla çok içli dışlı olanlarda yarattığı bir sancı da olduğuna inanıyorum, bu ikilemi mimari fotoğraf konusunda bir sunum yapmak üzereyken yaşadım , yaşıyorum . Kodak'ın kurucusu George Eastman No. 1 Kodak kamerayı tanıtırken kullandığı ''Siz butona basın, gerisini biz hallederiz'' meşhur sloganı ile kolay, eğlenceli, herhangi bir ekipman ve ön bilgi gerektirmeyen devrimsel bir buluşu tasvir ediyordu. Bugün instagram ın web sitesinde de şu kelimeleri görüyoruz hızlı, güzel, eğlenceli, kolay instagramda ek olarak ''paylaşmak'' vurgusu var ! geçtiğimiz hafta yine instagramla ilgili bir haberde şöyle diyordu ''instagramla çekilen fotoğraflar çok güzel ve popüler ama yine de fotoğrafçıların çektiği instagram fotoğrafları daha güzel'' diyor ve ben buna hiç ama hiç inanmıyorum instagramın dünyasında tıpkı Eastman'ın dolaylı olarak vurguladığı gibi artık herkes eşit ve aynı derecede özgür. Ara Güler her ne kadar dijital dünyaya mesafeli olsa da bunun ''iyi birşey olduğunu ve dijital fotoğraf sayesinde insanların daha fazla etrafa baktığını söyler '' , benim bunların hepsinin ötesinde daha derinden düşündüğüm mesele ise bugün fotoğrafın gerçeklikle kurduğu ilişkidedir instagram bu ilişkiyi derinden etkilemektedir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder