1 Ekim 2009 Perşembe

YTÜ MİMARİ TASARIMA GİRİŞ 2009-2010 / YTU DEPARTMENT OF ARCHITECTURE | DESIGN STUDIO


GIRIS / BRIEF

TEMEL PRENSİPLERİ AÇISINDAN BAKILDIĞINDA BASİT GİBİ GÖRÜNEN YAPISININ ÖTESİNDE KARMAŞIK BİR DİZİ FİZİKSEL DENKLEMİN OLMASI ONU BÜTÜN ZAMANLARIN EN MÜKEMMEL TASARIM VE BULUŞLARINDAN BİRİSİ YAPMAKTADIR.YAPISI ÇEŞİTLİ PARAMETRELERE BAĞLI OLARAK DEĞİŞİKLİK GÖSTERMEKTEDİR, HAREKETİNDEKİ GİZEMİ İSE 19.YY BULUŞU OLMASINA RAĞMEN ANCAK 2007 YILINDA NOTTHINGHAM UNIVERSITESINDEN J.P. Meijaard, İNSAN BAŞTA OLMAK ÜZERE 25 FARKLI PARAMETRENİN ÇEŞİTLİ ŞEKİLLERDEKİ BİRBİRİYLE ETKİLEŞİMİ İLE AÇKILAYABİLMİŞTİR.
İNSAN ERGONOMİSİNİ ESAS ALAN VE NEREDEYSE TAMAMI İŞLEVSEL BİR ESTETİĞE SAHİP OLAN TASARIM İLKELERİNDE EN DİKKAT ÇEKİCİ ÖZELLİK ŞÜPHESİZ PERFORMANSIDIR (VERİM) UYGULADIĞIMIZ KUVVETİN %80 İ HAREKET ENERJİSİ OLARAK ÇEVRİLİR, YÜRÜMEKTEN 6 KAT DAHA AZ ENERJİ İLE AYNI MESAFEYİ KAT ETMEMİZİ SAĞLAR. GÜNÜMÜZ MİMARLIĞI VE ŞEHİRCİLİĞİNDE VE EN ÖNEMLİSİ DE KENT YAŞAMINDA GİTTİKÇE DAHA ÇOK YER ALAN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KARBON TÜKETİMİ GİBİ ‘’POPÜLER’’ TARTIŞMALARDA DA ÇOKÇA YER ALMAKTADIR, HER NE KADAR TASARIMINDA BİR İLKE OLMASA DA BU ONA SOSYAL YAŞAMDA YENİ BİR MİSYON DAHA YÜKLEMEK ANLAMINA GELİR. BUNUN YANINDA DENGE, SAĞLAMLIK, ESNEKLİK, ERGONOMİ, MALZEME DAYANIMI, PERFORMANS, KULLANIŞLILIK, UZUN ÖMÜRLÜ OLMA, HAFİFLİK GİBİ MİMARİ TASARIMDA ÇOKÇA KULLANDIĞIMIZ TEMALARI İÇERİR.
BİSİKLET, ARTIK SADECE ÇOCUKLUK RÜYALARIMIZI SÜSLEMİYOR, PEK ÇOĞUMUZUN HAYATINA GİTTİKÇE ARTAN MİKTARDA GİRMEYE DEVAM EDİYOR. PEKİ SİZ, İSTANBUL’U BİRKEZ DE BİSİKLETLE GEZMEK İSTEMEZ MİSİNİZ ?

‘’NE ZAMAN BİSİKLET ÜZERİNDE BİR YETİŞKİN GÖRSEM, İNSAN IRKININ GELECEĞİ İLE İLGİLİ ŞÜPHELERİM ORTADAN KALKAR.’’ H.G. Wells


‘’BİR ŞEHİR ANCAK BİR BALIĞIN BİSİKLETE DUYDUĞU İHTİYAÇ KADAR OTOMOBİLLERE İHTİYAÇ DUYAR.’’ Dean Kamen



2 yorum: