15 Ocak 2013 Salı

Bilgi Mimarlık 'Basic Design' 2012 / 2013 Final Jürisi

 10 Ocak 2013 tarihinde gerçekleşen Bilgi Mimarlık  Basic Design 2012 / 2013 Güz yarıyılı final jürisi  Doç.Dr. Şebnem Yalınay Çinici'nin konuk jüri üyelerine ve öğrencilere dönemin özetini, stüdyonun odaklandığı konuları , sürecin nasıl işlediğini , içeriğin nasıl oluşturulduğunu ve final çalışmalarının hangi ilkeler doğrultusunda gelişip sonuçlandığını anlattığı sunuş konuşması ile başladı. Jürinin ilk bölümü bütün grupların, öğrencilerin ve jüri üyelerinin katılımı ile her gruptan bir öğrencinin farklı yaklaşım ile gerçekleşmiş çalışmalarının ortak değerlendirmesi ile devam etti. Hesaplama tabanlı tasarım eğitiminin bu erken döneminin bir final çalışması niteliğindeki ''Tube of Frames'' aslında sınırlandırılmış bir hacim içerisinde bir bütüncül geometrinin alt parçalarının kontrollü ve kurallı bir sistematik içerisinde çok çeşitli olasılıklar ile bir araya gelerek zengin bir çeşitlilik içeren çalışmalara dönüşmesi aşamalarını kapsar . Öğrencilerin tasarım becerileri, karşılaşabilecekleri tasarim problemlerini çözme konusundaki yeteneklerini geliştirmek üzere  farklı üst başlıklarla tanımlanmış problemlerin; esnek, adaptasyon yeteneği yüksek, tasarımcı tarafından kontrol edilebilen ve parametreler üzerinden dönüşebilen 2 boyutlu ve 3 boyutlu çalışmaları ile bütün dönemi kapsayan süreçteki egzersizlerle geliştirilir. Egzersizlerin deneysel özellikte olması her seferinde ve her tasarımcının farklı sonuçlar elde etmesine olanak sağlaması açısından ilgi çekicidir.
Jürinin değerlendirmeleri zaman zaman çok zengin içerikli ve cesaretlendirici olmakla birlikte zaman zaman da hararetli tartışmalar şeklinde ve öğrencilerin çok yerinde ve ilginç soruları ile şekillenerek devam etti. Jürinin kendi içerisinde ve öğrencilerle birlikte yaptığı tartışmalar aslında kalabalık jürilerin sadece çalışmalar üzerinde odaklı kritik vermekten çok düşünce paylaşımının önemi yeni fikirlerin tartışılmasına bir fırsat sunması ve paylaşılması anlamında önemli. Çünkü zaman zaman sonuç ürünler üzerinden süreç gözardı edilerek yukarıdan bir bakışla yapılan jüri değerlendirmeleri süreç odaklı değil sonuç odaklı eğitim sisteminin önemli bir eksiğidir diye düşünüyorum. Sanıyorum gelişim odaklı bakış açısı eleştiri kavramının pozitif anlamı yerleştikçe  daha iyi sonuçlar verecektir ve sürecin önemi üzerine içeriği geliştiren bir katkı sağlayacaktır. 
öğrencilerin sunumlarından örnekler
öğrencilerin sunumlarından örnekler
 öğrencilerin sunumlarından örnekler
öğrencilerin sunumlarından örnekler
öğrencilerin sunumlarından örnekler 
öğrencilerin sunumlarından örnekler 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder