10 Ocak 2013 tarihinde gerçekleşen Bilgi Mimarlık Basic Design 2012 / 2013 Güz yarıyılı final
jürisi Doç.Dr. Şebnem Yalınay Çinici'nin konuk jüri üyelerine ve öğrencilere
dönemin özetini, stüdyonun odaklandığı konuları , sürecin nasıl işlediğini ,
içeriğin nasıl oluşturulduğunu ve final çalışmalarının hangi ilkeler
doğrultusunda gelişip sonuçlandığını anlattığı sunuş konuşması ile başladı.
Jürinin ilk bölümü bütün grupların, öğrencilerin ve jüri üyelerinin katılımı
ile her gruptan bir öğrencinin farklı yaklaşım ile gerçekleşmiş çalışmalarının
ortak değerlendirmesi ile devam etti. Hesaplama tabanlı tasarım eğitiminin bu
erken döneminin bir final çalışması niteliğindeki ''Tube of Frames'' aslında
sınırlandırılmış bir hacim içerisinde bir bütüncül geometrinin alt parçalarının
kontrollü ve kurallı bir sistematik içerisinde çok çeşitli olasılıklar ile bir
araya gelerek zengin bir çeşitlilik içeren çalışmalara dönüşmesi aşamalarını kapsar .
Öğrencilerin tasarım becerileri, karşılaşabilecekleri tasarim problemlerini çözme
konusundaki yeteneklerini geliştirmek üzere farklı üst başlıklarla tanımlanmış problemlerin; esnek, adaptasyon yeteneği yüksek, tasarımcı tarafından kontrol
edilebilen ve parametreler üzerinden dönüşebilen 2 boyutlu ve 3 boyutlu çalışmaları ile
bütün dönemi kapsayan süreçteki egzersizlerle geliştirilir. Egzersizlerin deneysel
özellikte olması her seferinde ve her tasarımcının farklı sonuçlar elde
etmesine olanak sağlaması açısından ilgi çekicidir.
Jürinin değerlendirmeleri zaman zaman çok zengin içerikli ve
cesaretlendirici olmakla birlikte zaman zaman da hararetli tartışmalar şeklinde ve öğrencilerin
çok yerinde ve ilginç soruları ile şekillenerek devam etti. Jürinin kendi
içerisinde ve öğrencilerle birlikte yaptığı tartışmalar aslında kalabalık
jürilerin sadece çalışmalar üzerinde odaklı kritik vermekten çok düşünce
paylaşımının önemi yeni fikirlerin tartışılmasına bir fırsat sunması ve
paylaşılması anlamında önemli. Çünkü zaman zaman sonuç ürünler üzerinden süreç
gözardı edilerek yukarıdan bir bakışla yapılan jüri değerlendirmeleri süreç
odaklı değil sonuç odaklı eğitim sisteminin önemli bir eksiğidir diye
düşünüyorum. Sanıyorum gelişim odaklı bakış açısı eleştiri kavramının pozitif
anlamı yerleştikçe daha iyi sonuçlar
verecektir ve sürecin önemi üzerine içeriği geliştiren bir katkı sağlayacaktır.
öğrencilerin sunumlarından örnekler
öğrencilerin sunumlarından örnekleröğrencilerin sunumlarından örnekler
öğrencilerin sunumlarından örnekler
öğrencilerin sunumlarından örnekler
öğrencilerin sunumlarından örnekler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder